Adnan Ibrahimović, rođen je 1991. godine u Brčkom, gdje je proveo većinu svog života i prije 7 godina pokrenuo je svoj biznis farme japanskih prepelica Prepelet doo.
Na ideju o bavljenu ovim poslom došao je sasvim slučajno. U početku to je bio hobi, a ne posao, ali vrijeme je pokazalo da se to odvija u skroz drugom smjeru od onoga kako je mislio da će biti. Za početak kupio je 5 prepelica za svoje potrebe, jer je bio upoznat da se radi o pravoj maloj vitaminskoj bombi. Nakon toga, kroz razgovore sa prijateljima uvidio je da tu ima prostora i za neku dodatnu zaradu i počeo se malo više informisati o tržištu i pokretanju male farmice. Prvo je pokušao sebi stvoriti sliku kome bih to prodavao i da li bi to ljudi konzumirali, jer to kod nas nažalost, prepeličija jaja nistu toliko poznata i ne koristi se kao u drugim zemljama.
O tome kako je uplovio u biznis i da li je imao podršku Adana nam kaže:
“Prodavao sam jaja otprilike 3 godine, a da nisam bio registrovan za tu djelatnost. Onda sam u jednom trenutku došao na „raskrsnicu“ gdje sam zbog obima prodaje morao prelomiti da li ostati tu gdje jesam ili sve to do tad što sam uradio podići na jedan viši nivo i uozbiljiti kompletnu priču. Nije mi dugo trebalo da odlučim na koju stranu da krenem i hvala Bogu nisam se pokajao. Što se tiče podrške imao sam je sve vrijeme od svoje porodice, od prvog dana pa do danas. Podršku ljudi koji su zaduženi u mom gradu za razvoj, pomoć i pokretanje malih biznisa nisam nikad imao.”
Na sreću njegov trud i predan rad prepoznali su iz fondacije Mozaik u proljeće 2021. godine. Bili su zainteresovani za ulazak u firmu i od tada su vlasnici 25% firme Prepelet doo. Trenutno zajedno rade na uvođenju novog proizvoda na domaće tržište, ali i tržište cijele EU.
O prihvatanju prepeličijih jaja na tržištu mladi preduzetnik nam kaže:
“U početku je bilo teško jer mnogo ljudi uopšte nije čulo za prepeličija jaja i nisu znali za šta i kako se ona koriste. Mnogo vremena sam potrošio u početku da ljudima objasnim i dokažem njihovu svrhu. Sada kad pogledam na taj period, vidim da sam uložio mnogo truda na upoznavanje ljudi sa jajima prepelice- Također, isto tako vidim da svake godine dolazi mnogo novih kupaca i da kod ljudi već postoji određeno znanje o kvalitetu i upotrebi ovih jaja.”
Jaja prepelice su jako zdrava, u odnosu na kokošije jaje sadrži 5 puta više fosfora i kalija, 7 puta više željeza i 10 puta više vitamina B kompleksa. Konzumiraju ih djeca i odrasli, također imaju antibakterijska svojstva i jačaju imunološki sistem. Jaja su bogata proteinima, antioksidantima i lizozimom, samim tim dobra su u borbi sa astmom, bronhitisom, psorijazom. Meso japanskih prepelica sadrži 22,4% bjelančevina i 2,3% masti, te je jako skupo u zemljama EU i važi za delikatesu u restoranima.
Trenutni kapacitet farme je 300 – 350 prepelica koje redovno nose jaja, ali i 200 mladih prepelica koje će biti u punoj nosivosti za 20 dana. Tržište, osim marketa i prodavnica sa kojima već dugo radi, pronalazi putem internet oglašavanja.
O planovima za poslovnu budućnost i savjetima za mlade preduzetnike/ce Adnan kaže:
“U planu je proširenje kapaciteta na 2000 prepelica u punoj nosivosti kako bi se proširilo tržište sa jajima, kao i planovi sa fondacijom Mozaik da konačno uspijemo plasirati na tržište novi proizvod, 100% prirodno gnojivo. Mlade ljude bih savjetovao da budu hrabri i da pokušaju ostvariti svoje ciljeve kroz svoj biznis. Želim im poručiti da budu svjesni da niti jedan biznis ne može stati na noge preko noći i da za sve treba strpljenja i mnogo želje da nešto naprave. Mi ovdje imamo mnogo pametnih ljudi sa jako dobrim poslovnim idejama. Okupite oko sebe ljude kojima vjerujete, ljude koji su kao vi željni dokazivanja, napravite pravu ekipu za svoj biznis i na kraju će sve biti dobro. Ako još nije dobro, onda još nije kraj.”