Vjerovatno ste već upoznati s našim prethodnim radom na projektu koji ima za cilj edukaciju učenika o ekološko svjesnoj i etičkoj modi. Danas vam predstavljamo nastavak aktivnosti, koji uključuje dvije izuzetno zanimljive radionice i najavu uzbudljivih budućih planova.
*AI radionica; Mašta, tehnologija i održivost*
Prvu radionicu vodio je Nermin Zejnilović, stručnjak u oblasti vještačke inteligencije. Kroz interaktivno i jedinstveno osmišljeno predavanje predstavio je alate i načine na koje AI može unaprijediti kreativni proces posebno u kontekstu održive mode.

Kombinujući glumačke metode, vježbe razmišljanja i praktične upotrebe AI alata, Nermin je učenicima približio kako vještačka inteligencija može poslužiti kao alat za podsticanje ideja, stvaranje prezentacija i generisanje ideja za modele i revije. Njegov originalan i teatričan pristup držao je pažnju učenika tokom cijele radionice, a povratne informacije bile su isključivo pozitivne.
Više o Nerminu možete pronaći: (https://ba.linkedin.com/in/nermin-zejnilovic-416661168)
*Radionica grafičkog dizajna; Vizuelni identitet održivog brenda*
Drugu radionicu predvodio je grafički dizajner Matija Kanjerić, koji je učenicima dočarao važnost vizuelnog identiteta u pokazivanju etičkih vrijednosti jednog brenda. Fokus je bio na teoriji boja, oblika i motiva.
Više o Matiji možete pronaći: https://www.instagram.com/matija.kanjeric?igsh=MjAzOW92OThqNDhz
Pod vizuelnim identitetom podrazumijeva se estetski izgled odjeće, logotipa/žiga, vebsajta, butika i drugih komponenata brenda.
Učenici su naučili koje boje (plava, zelena, smeđa, bež, siva, zlatna) i oblici (minimalistički, obli) najbolje prenose poruku prirode i održivosti. Motivi poput lišća, drveća, vode i životinja korišteni su za vizualizaciju tih vrijednosti.

U praktičnom dijelu radionice, učenici su u grupama redizajnirali poznate modne brendove: Zara, The North Face i Nike. Osmislili su njihove “zelene verzije”. Na velikim plakatima redizajnirali su logotipe koristeći prirodne boje i motive, osmislili nove slogane, te razvili planove održivog poslovanja. Neke od ideja bile su: upotreba recikliranih materijala, digitalni računi i reciklaža. Neki su plakate ukrasili i pravim lišćem, dodatno ističući povezanost s prirodom.

Radionica je potakla učenike na razmišljanje o stvarnim promjenama u modnoj industriji. Učenici su na kraju prezentovali svoje radove pred razredom i podijelili svoje ideje u razgovoru.

Zadatak je bio dinamičan i zanimljiv, a atmosfera u učionici otvorena za razgovor o ekologiji, industrijskim praksama i etičkim principima rada. Pokazalo se da su mladi izuzetno sposobni da razmišljaju izvan okvira i doprinesu održivoj budućnosti kroz dizajn.

*Pogled u budućnost; Eko revija na vidiku*
Oduševljenje, marljiv rad i entuzijazam koji su učenici pokazali tokom radionice samo je porastao sa najavom sljedeće faze: *praktičnog rada na stvaranju eko-svjesne kolekcije*.
Učenicima će biti obezbijeđeni svi potrebni materijali od strane brenda Magbago i voditeljice Tamare Đurić. Fokus će biti na dizajniranju odjevnih komada koji pokazuju sve principe o kojima su učili: održivost, etiku, kreativnost i estetiku.

Revija je najavljena za 29. Maj, a još detalja bit će najavljeno u budućim izvještajima i člancima.
Veselimo se budućim koracima ovog projekta i zahvalni smo što imamo priliku da zajedno pravimo male korake ka zdravijoj i odgovornijoj modnoj industriji.
Ajsela Husejnović, III-8, JU Tehnička škola Brčko